lyckebo

Alla inlägg under april 2012

Av Karin - 17 april 2012 19:28

...sen jag fick min tiger! 

Tiger och jag trivs riktigt bra tillsammans! Det blev som jag hade tänkt mig!


I dag har jag städat i mitt städskåp! Pust, suck och stön! Vad mycket man samlar på sig.

Skräp, skräp och åter skräp! Varför tror man att det "kan vara bra att ha"? Det ligger ju bara där och tar plats.

Och inte använder man det heller! Men nu är det gjort, och det känns himla bra!


Ha det så bra!


Av Karin - 4 april 2012 22:05

Snacka om att det har varit en rolig tid....eller har jag bara varit lat?!

Vi har i alla fall kommit välbehållna hem från Thailand. Och jag längtar tillbaka!


I dag hade jag tänkt att jag skulle städa huset så det blev fint till påsk!! Men vad som hände var inte städning. Jag har tillbringat ungefär fyra timmar på golvet i ett hörn i vardagsrummet. Det blev lite jobbigt för ryggen, men det var det värt! Nu äntligen har jag en TIGER!!! Jag har önskat mig en tiger sen jag var liten, men mamma sa alltid att jag skulle tänka på att den blir stor också! Men nu är jag stor och får bestämma själv. Jag har en tiger som är lika stor som min hund! 


Vill ni se?


Här kommer han!


 



När kvällen kom så åkte jag till Tavnäs! Det är så att jag varit med på en keramikkurs där och nu var det dags att hämta våra skapelser.

Här kommer några bilder på det också!

      

Här       är en skål med lock som vi har tummat!! Tänk att locket passade också!!

             


Nästa steg i kursen var att kavla leran. Då blev det ljuslyktor och fjärilar.

Fjärilarna har jag tänkt sätta fast på en bit drivved eller en knotig gren.


    Ljuslyktan är två i en!




   


Sist men inte minst var det dags för drejning!

Jag blev väldigt nöjd med resultaten! Hade inte trott det om mig själv!


   

Två stycken spillkum i miniatyr och en liten kanna, kanske lämplig till grädde!


Nu vill jag önska alla en riktigt 

Glad Påsk! 


/Karin




Ovido - Quiz & Flashcards