lyckebo

Alla inlägg under januari 2013

Av Karin - 23 januari 2013 16:04

Vad jag trivs i mitt syrum!


Senaste skapelsen blev en väska till!


Två i en! Väskan är vändbar. 


          


Av tyget som blev över blev det en kudde!  


   


Nu är frågan vad jag ska göra med det jag sytt?!


Ha det så bra!


Av Karin - 1 januari 2013 14:30

Först vill jag presentera mina nya kompisar!


                                        

Husqvarna Viking TRIBUTE™ 140C  och Vävstolen som ska hjälpa mig att göra mattor!  


Jag har tillbringat ganska många timmar tillsammans med dessa, och det är balsam för själen!

Tiden går så fort att jag fått ställa väckarklockan! Det finns ju en massa annat man bör göra också....men visst kan det vänta?! Eller.....

    Det här är i alla fall min favoritplats just nu!   



Några av mina alster kommer här!


 

Ett servettställ som jag gav till min mamma!


 

En fleecejacka till mitt barnbarn! (Det blev byxor också, men dom glömde jag fota!)


 

Sen blev det lite tid tillsammans med vävstolen!


 

Förberedelse till en soffkudde!


 

Och så här blev resultatet! Julklapp till sonen!


 

Ett brödfat till min arbetskamrat!


 

Skål och duk till en nära vän!


 

Leksak att hänga på barnvagnen till mitt barnbarn!


Nu har jag inte tid att blogga mer! Syhörnan väntar!


GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET!




Ovido - Quiz & Flashcards