lyckebo

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2010

Fjärde dagen....

Av Karin - 8 augusti 2010 21:04

Vaknade i tältet utanför Vuollerim vid 7-tiden. Natten hade varit varm och vi behövde inte frysa. Vi rekomenderar INTE att sova på enbart liggunderlag. Det tog en stund innan vi rekat till oss och tagit oss ur tältet.

Efter frukost i det fria åkte vi in till Vuollerim och gick på museet Voullerim 6000. Det var intressant! Efter Vuollerim åkte vi mot Boden och BÅ gjorde en nostalgitripp utanför S3. Sen letade vi reda på Bodens Camping och hyrde stuga där. Vi var ganska så trötta efter att ha sovit i tält. Det blir inte riktig sömn då.

Vad som kommer hända i morgon vet vi inte riktigt ännu, men fortsättning följer....


     

Inte helt fel vy att vakna till en söndagsmorgon.


   

Rekonstruktion. Klädesplagg tillverkat av garvat laxskinn.

Enligt personalen var det värderat till ca 70 000kr.


    

Här ser vi BÅ i en nostalgisk situation. Här gjorde han lumpen och muckade 1980. S3 i Boden.

 
 
Märit

Märit

8 augusti 2010 21:51

Vilka fina ställen ni besöker! Och tur med vädret verkar ni ha också!

http://torparsambo.blogg.se

 
Ingen bild

Karin

8 augusti 2010 22:10

När vi var på museet idag började det regna. Sen dess har vi inte sett solen. Hade vi sovit i två timmar till hade tältet varit blött.

 
Ingen bild

Torparn

8 augusti 2010 22:11

De finns en plats på jorden där solen aldrig ler, den platsen heter Boden, dit vill jag aldrig mer.
Vi gjorde oxå en nostalgitripp när Nicke låg på I 19. Kollade då in ING 3 där eliten tillbringade det glada 1980

 
Ingen bild

8 augusti 2010 22:15

Myten om Boden så hemsk drabbade nog mest de som hade svårt att vara ifrån mamma! :-)

 
Ingen bild

Torparn

9 augusti 2010 21:46

Bodens myt(ologi) är sann. Brudarna stack så fort dom såg en grönklädd å på bolage va man tvungen å visa leg vareviga gång! Kunde nåt va jävvligare i den åldern

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 17 juli 2013 21:55

  På väg hem från jobbet får jag stanna bilen mitt utanför mitt hus!!! Vad står mitt i vägen??? Vill inte hoppa ner i diket!!! Jo, en skata!!! En liten unge!!! Vad göra? Kliva ur bilen, gå fram till skatan och lyfta upp den och flytta den till dike...

Av Karin - 17 juli 2013 21:51

  Vi var åter i stugan och satt på altanen och hade det mysigt när en kråkunge landar på en sten där utanför. Eftersom ett av mina intressen är att fotografera så tog jag mobilen som låg närmast och skyndade ut. Han satt kvar på stenen tills jag va...

Av Karin - 29 maj 2013 10:41

....för nu har jag kart på tomatplantorna!!!   

Av Karin - 23 januari 2013 16:04

Vad jag trivs i mitt syrum!   Senaste skapelsen blev en väska till!   Två i en! Väskan är vändbar.                 Av tyget som blev över blev det en kudde!           Nu är frågan vad jag ska göra med det jag sytt?!   Ha ...

Av Karin - 1 januari 2013 14:30

Först vill jag presentera mina nya kompisar!                                            Husqvarna Viking TRIBUTE™ 140C  och Vävstolen som ska hjälpa mig att göra mattor!     Jag har tillbringat ganska många timmar tillsammans med dess...

Ovido - Quiz & Flashcards