lyckebo

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2010

Femte dagen...

Av Karin - 9 augusti 2010 20:18

I dag skulle vi åka via Haparanda och sen söder ut på den Svenska sidan...men hur kan det inte bli. Vi har varit på turné och kommit lätt på sne....


Så här långt gick det bra! Jag har äntligen fått se IKEA i Haparanda, men jag fick inte gå in....

   

Det gick undan när vi passerade IKEA, så gubben missade skylten i rondellen.


   

Vi hamnade i Finland....


    

...närmare bestämt i Kemi. Där passade vi på att sträcka på benen och se oss omkring lite.


På vägen tillbaka lyckades vi i alla fall att ta nåt foto på Torne älv.  Sen blev det en fika på Nya Konditoriet i Haparanda innan vi åkte söder ut.


    

I Luleå stannade vi och tittade på Gammelstaden. Det var ett gytter av små stugor. Stugorna användes av långväga församlingsbor som inte kunde återvända samma dag.

Om ni har vägarna förbi rekommenderar vi att ni gör ett besök!


Sen letade vi upp camping i Luleå och beslutade på stående fot att fortsätta en bit till. Vi tyckte 750,- för en natt i stuga på camping var alldeles för mycket. I Norrfjärden, strax norr om Piteå, hittade vi Ladrike camping och där stannade vi och gjorde kväll. (Endast 395,-)

Vad morgondagen bjuder vet vi inte ännu.

 
 
Ingen bild

mormor o rova

9 augusti 2010 21:23

Besvärligt det där att inte ha varken karta ggeller kartläsare och dessutom hamna i främmande land. oj,oj

 
Ingen bild

Karin

9 augusti 2010 21:28

Det blir så när man har en med sig som är allergisk mot köpcentra!

 
Ingen bild

Johan

9 augusti 2010 21:36

Ni är iaf på rätt sida Dalälven. :)

 
Märit

Märit

9 augusti 2010 21:39

BÅ gjorde ett misstag där! Hade varit bättre att gå in i Haparanda. Mycket mindre än S-vall och går mycket fortare att ta sig runt! =) När vi var till Kemi var det 1:a maj, allt var stängt och finnarna firade! Ja, Gammelstaden är fin. Gjorde du som jag, tog dig frihet att kika in genom fönstren i stugorna?
Vi har också varit på tur idag (nä BÅ, INTE tura)!
Ha det gott, kör försiktigt!

http://torparsambo.blogg.se

 
Ingen bild

Torparn

9 augusti 2010 21:49

å ja som körde fyra varv i den där rondellen för att förvirra medpassagerarna, men inte hjälpte de inte.

 
Ingen bild

Torparsambon

10 augusti 2010 08:04

Nä nu tror jag han Torpar´n fabulerar en aning. Om det var till IKEA han menar, för dit var det mågen hans som körde och han körde minsann rätt. Däremot från IKEA till Kemi körde han Torpar´n.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 17 juli 2013 21:55

  På väg hem från jobbet får jag stanna bilen mitt utanför mitt hus!!! Vad står mitt i vägen??? Vill inte hoppa ner i diket!!! Jo, en skata!!! En liten unge!!! Vad göra? Kliva ur bilen, gå fram till skatan och lyfta upp den och flytta den till dike...

Av Karin - 17 juli 2013 21:51

  Vi var åter i stugan och satt på altanen och hade det mysigt när en kråkunge landar på en sten där utanför. Eftersom ett av mina intressen är att fotografera så tog jag mobilen som låg närmast och skyndade ut. Han satt kvar på stenen tills jag va...

Av Karin - 29 maj 2013 10:41

....för nu har jag kart på tomatplantorna!!!   

Av Karin - 23 januari 2013 16:04

Vad jag trivs i mitt syrum!   Senaste skapelsen blev en väska till!   Två i en! Väskan är vändbar.                 Av tyget som blev över blev det en kudde!           Nu är frågan vad jag ska göra med det jag sytt?!   Ha ...

Av Karin - 1 januari 2013 14:30

Först vill jag presentera mina nya kompisar!                                            Husqvarna Viking TRIBUTE™ 140C  och Vävstolen som ska hjälpa mig att göra mattor!     Jag har tillbringat ganska många timmar tillsammans med dess...

Ovido - Quiz & Flashcards